تعمیر ریموت ماشین

تعمیرات ریموت خودرو ، تعمیر ریموت خراب ، تمیر ریموت بنز و بی ام و ، تعویض باتری رموت خودرو

تعمیر ریموت ماشین

تعمیرات ریموت خودرو ، تعمیر ریموت خراب ، تمیر ریموت بنز و بی ام و ، تعویض باتری رموت خودرو

ریموت خودرو و انواع آن

کلمه ای  که شاید سالیان قبل آنچنان  شناخته شده نبود ریمو ت کنترل خودرو می باشد .که با ورود آن به دنیای خودرو کالایی لوکس محسوب میشود. اما امروزه ریموت کنترل ها  دیگر فراگیر شده اند و کاربردشان تنها  دیگر  برای قفل کردن درب خودرو نمی باشد.امروزه ریموت کنترل ها ویژگی های بسیار پیشرفته و لوکسی دارند که شمارا در استفاده مطلوب از خودروی خود یاری میکنند.

 انتقال فرمان به مرکز کنترل خودرو توسط ریموت کنترل خودرو صورت میگیرد . ارتباط بین ریموت کنترل و مرکز فرمان با وسیله رسیور خودرو انجام می شود. فرمان حرکت به کمک سیگنال های ماکروویو به رسیور انتقال میابد و در رسیور سیگنال حامل از سیگنال فرمان جداسازیخواهد شد. سپس رسیور سیگنال فرمان را رمز گشایی  کرده و این فرمان به مرکز کنترل منتقل میکند و عملیاتی که مورد انتظار شماست رخ خواهد داد.

یکی از ویژگی های ریموت های خودرو های لوکس امروزی دکمه انجین استارت میباشد که به وسیله آن میتوانید بدون سوار شدن به خودرو آن را روشن  نمایید.در مواقعی که راننده قصد دارد دمای خودروی خود را قبل از سوار شدن در فصول گرم و سرد به دمای مطلوب برساند این آپشن بسیار مفید و کاربردی میباشد. و برای آسودگی  شما از سرقت خودرو به نحوی طراحی شده که به هنگام ورود به خودرو یا اقدام به رانندگی  به صورت خودکار خودرو خاموش میشود. وبرای روشن کردن نیاز به استارتر همرا با ریموت میباشد.

وِیژگی دیگر و بسیار محبوب خودروهای امروزی سیستم کیلس استارتر میباشد. عملکرد این سیستم به این صورت میباشد که، ریموت خودرو شما دارای یک فرستنده رادیویی برد کوتاه میباشد که امواج رادیویی با برد کوتاهارسال میکند. خودروها که این سیستم بر روی آنها قرار دارد هنگامی که به خودرو نزدیک می‌شوید، ریموت سیگنال را به خودرو ارسال میکند  و خودرو تشخیص می‌دهد که شما به آن نزدیک شده اید.حال کافی است پس از نشستن داخل خودرو ، دکمه استارت را فشار دهید ، برق پشت آمپر نمایان و با نگه داشتن ترمز و فشار مجدد دکمه ، خودرو روشن میشود .این سیستم بسیار پیشرفته امروزه در بسیاری از خودروهای لوکس و اسپورت مورد استفاده قرار میگیرد.


ریموت کنترل خودروها درواقع  انتقال دهنده هایی مینیاتوری می باشند که اساس کار آنها با استفاده از امواج رادیویی است و منبع تغذیه آنها نیز باتری های لیتیومی میباشند. این تکنولوژی  برای نخستین  بار در سال 1973 مورد طراحی و تولید قرار گرفت و پس از گذشت 10 سال به بازار ارائه گردید.


اکثر ریموت کنترل خودرو ها با استفاده از باتری های آلکالین کار می کنند، همان نوع باتری هایی که در ساعت نیز مورد استفاده قرار میگیرند. البته در بحث تعویض این منبع تغذیه حواشی بسیاری وجودداشته زیراکه ممکن است به سادگی تعویض باتری کنترل تلویزیون یا ساعت مچی تان نباشد. برای مثال کمپانی هیوندا اعلام کرده که تنها ابزار مورد نیاز برای تعویض باتری ریموت کنترل خودرو هایش یک پیچ گوشتی میباشد و این ابزار برای خودرو های دیگر به مراتب سختر می باشد.

 ریموت  کنترل خودروها  براساس فرآیند معرفی آنها به رسیور به سه دسته تقسیم میشوند. ریموتهای کد فیکس/ریموت های کد لرنینگ/ریموت های هاپینگ

1. ریموت های که برای تعریف کردن ریموت به رسیور نیاز میباشد تعدادی دیپ سوییچ بر روی رسیور در وضعیت خاصی از نظر روشن و یا خاموش بودن قرارگیرند. را ریموت های کد فیکس مینامند

2.در برخی از  ریموت  خودرو ها کد شناسایی مشترک میان ریموت و رسیور به صورت نرم افزاری مشخص میگردد. با زدن یک دکمه بر روی رسیور، رسیور در وضعیت شناسایی قرارمیگرد و با زدن یک دکمه از ریموت، کد مربوط به آن ریموت در حافظه رسیور ذخیره میگردد و از آن به بعد فرمان های صادر شده از آن ریموت برای رسیور قابل دریافت و رمزگشایی خواهد بود. که به آنها ریموتهای کد خوان یا کدلرنینگ میگویند.

3.در ریموت های هاپینگ ارتباط میان ریموت و رسیور بر اساس یک کد ارتباطی صورت مگیرد. که این کد بر خلافریموت های  کد لرنینگ ثابت نبوده و در هر بار ارتباط یک کد ارتباطی جدید توسط ریموت  استفاده میشود.


شرکت خودرو سازی  بی ام و  یکی از معروف ترین و سرشناس ترین شرکت های خودروسازی دنیا میباشد. همه دنیا این کمپانی را با خودروهای خاص و با کیفیتش در محصولات و خودروهای  بی ام و  می شناسند. این کیفیت در تولید ریموت کنترل ها نیز به کار رفته است و ریموت خودروهای بی ام و از پیشرفته ترین  و خاصترین ریموت های خودرو جهان به حساب میاید.

ریموت های خودرو های امروزی بسیار لوکس و پیشرفته هستند و اگر مشکلی در ریموت این خودرو های پیش بیاید حتما باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا تعمیر ریموت خودرو را به صورت تخصصی انجام دهند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد