تعمیر ریموت ماشین

تعمیرات ریموت خودرو ، تعمیر ریموت خراب ، تمیر ریموت بنز و بی ام و ، تعویض باتری رموت خودرو

تعمیر ریموت ماشین

تعمیرات ریموت خودرو ، تعمیر ریموت خراب ، تمیر ریموت بنز و بی ام و ، تعویض باتری رموت خودرو

نحوه عملکرد سوئیچ ضدسرقت خودرو

ایموبلایزر یا سوئیچ ضد سرقت یکی از پیشرفته ترین سیستم های ضد سرقت در دنیاست.  ایموبلایزر یا سوئیچ ضد سرقت در واقع نوعی سیستم پیشرفته برای امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت آن است که بر روی تمامی خودروهای جدید مانند : بنز و بی ام  دبیلیو و...نصب می شود. با کمک این مکانیزم یک قفل نرم‌افزاری بر روی ECUانژکتور گذاشته می‌شود که مانع روشن شدن پیشرانه خودرو شده و تا زمانی که قفل باز نشود خودرو استارت نمی‌خورد و روشن نمی‌شود، در نتیجه کارهایی مثل اتصال کوتاه پایه‌های سوئیچ و غیره برای روشن کردن خودرو کاملا بی‌تاثیر است




در مدل‌های ابتدایی این سیستم یک کد ثابت در ریموت خودرو ثبت و توسط آنتن RFID خوانده و تطبیق داده می‌شد اما در سیستم‌های پیشرفته امروزی از کدهای متغیر و کد گذاری‌های پیشرفته برای این منظور استفاده می‌شود. سوئیچ خودرو دارای دو بخش اصلی چیپ و برد است؛ چیپ نوعی حافظه الکترونیکی است و هر کد دسترسی منحصر برای هر اتومبیل است. زمانی که کلید سوئیچ، داخل خودرو قرار می‌گیرد؛ چیپ با آنتن دور سوئیچ ارتباط برقرار کرده و کد مخصوص را به سیستم ایموبلایزر اعلام می‌کند. در صورتی که کد تایید شود؛ دستور روشن شدن خودرو به ECU یا کامپیوتر خودرو صادر خواهد شد. تمام این مراحل در کمتر از یک ثانیه صورت گرفته و هیچ وقفه‌ای ایجاد نخواهد کرد.

سوئیچ ضدسرقت  چیست؟ تفاوتسوئیچ ضدسرقت  با دزدگیر در چیست؟سوئیچ ضدسرقت  چگونه کار می‌کند؟

شاید بسیاری از ما در هنگام مشاهده آپشن‌های خودروهای امروزی، سیستم سوئیچ ضدسرقت (ایموبلایزر) را دیده باشیم. این سیستم که در اتومبیل‌های ساخت داخل به‌عنوان یک امکان بسیار پیشرفته و مفید محسوب می‌شود دارای قابلیت‌های بسیاری است که بایستی در مورد آن بیشتر بدانیم. شاید بتوان در یک جمله این سیستم را تعریف کرد و گفت که یک نوع سیستم ضد سرقت پیشرفته است؛ ولی سوال مهم این است که آیا اتومبیل‌های دارای این امکان، نیاز به دزدگیر دارند؟!

با کمک ایموبلایزر یا سوئیچ ضد سرقت عملکرد هر سه قسمت نام برده شده غیر فعال می شود که در نتیجه خودرو به هیچ عنوان حرکت نمی کند.


1.      موتور استارت


2.      سیستم سوخت رسانی


3.      سیستم جرقه


ایموبلایزر یا سوئیچ ضد سرقت وقتی بر روی یک خودرو فعال است تنها سوئیچی که موفق به روشن کردن خودرو می‌شود؛ سوئیچی است که کد تعریف شده بر روی آن با کد تعریف شده بر روی محل سوئیچ یکسان باشد، در غیر این صورت کلیدهای مشابه که کد متفاوتی دارند موفق به روشن کردن خودرو نخواهند شد و همین امر باعث امنیت خودرو در برابر سارقان می‌شود.

در هنگام تولید خودرو قبل از اینکه خودرو استارت بخورد توسط دستگاه دیاگ سوئیچ خودرو کدگذاری می‌شود که این کد در حافظه سوئیچ ذخیره می‌شود. همچنین این کد درسیستم ایموبلایزر خودرو که شامل آنتن ترانسپوندر نیز هست به همراه ECU داده می شود.


 آنتن ترانسپوندر دارای یک بورد الکترونیکی و سیم پیچ است که در زیر فرمان اتومبیل نصب می‌شود که می‌تواند یک میدان مغناطیسی کوچک ایجاد کند.


وقتی سوئیچ در محل استارت قرار می‌گیرد چیپ حافظه کلید در حوضه مغناطیسی ترانسپوندر قرار می‌گیرد و فعال می‌شود و در همین زمان با استفاده از فناوری RFID سبب می‌شود تا بدون نیاز به انرژی الکتریکی و بدون صرف زمان به محض وارد شدن سوئیچ به محل استارت اطلاعات سوئیچ بازخوانی شود(این فعالیت تنها در کسری از ثانیه اتفاق میافتد). در صورتی که این اطلاعات بر روی سوئیچ ضد قفل(کد دسترسی یا Access code) درست باشد و با اطلاعات درون ترانسپوندر یکسان باشد خودرو روشن خواهد شد. در غیر این صورت خودرو روشن نخواهد شد و تنها استارت می‌خورد.


برای نشان دادن سیستم ایموبلایزر یا سوئیچ ضد سرقت در خودروها یک چراغ قرمز چشمک زن بر روی پنل خودرو قرار دارد. زمانی که خودرو روشن بشود این چراغ خاموش خواهد شد

آیا سوئیچ ضدسرقت زر را می‌توان غیر فعال کرد؟


سیستم سوئیچ ضدسرقت (ایموبلایزر) تنها زمانی غیر فعال میش‌ود که کد فرستاده شده از سوئیچ با سیستم یکی باشد در این حالت اتومبیل روشن شده و سیستم غیر فعال می‌شود. در سیستم‌های پیشرفته‌تر این کد پس از هر بار قفل و باز شدن سیستم تغییر کرده و با ریموت هماهنگ می‌شود

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت سیستم ایموبلایزر پیشرفته از سایرین است و سیستمی مانند دزدگیر تنها در آگاهی‌سازی مالک خودرو کاربرد دارد. در صورتی که استفاده از سیستم ایموبلایزر تا حد قابل توجهی امنیت خودرو را افزایش داده و امکان دزدیده شدن خودرو وجود ندارد. برای بهترین نتیجه پیشنهاد می‌شود از دزدگیر و سیستم ایموبلایزر به طور همزمان استفاده شود اما باید حتما به این نکته توجه داشت که این دو سیستم با یکدیگر همخوانی داشته باشند و مشکلی برای سیستم برق اتومبیل ایجاد نشود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد