تعمیر ریموت ماشین

تعمیرات ریموت خودرو ، تعمیر ریموت خراب ، تمیر ریموت بنز و بی ام و ، تعویض باتری رموت خودرو

تعمیر ریموت ماشین

تعمیرات ریموت خودرو ، تعمیر ریموت خراب ، تمیر ریموت بنز و بی ام و ، تعویض باتری رموت خودرو

کیلس استارتر و نحوه عملکرد آن

کی لس استارتر یکی از بهترین تکنولوژی‌های است که در دو دهه اخیر در خودروها استفاده شده است و به نوعی فراگیر شده است.فروش خودرو، امروزه در برخی خودروها از سیستم پیشرفته ای به نام سیستم کیلس (بدون سوئیچ) یا کلید هوشمند (Smart Key) نیز استفاده می شود. این سیستم برای اولین بار در اواسط دهه 1990 توسط شرکت مرسدس بنز ارائه شد.



با استفاده از کیلس استارتر علاوه بر این که بدون سوئیچ و ریموت کنترل می‌توانید درب خودرو را باز و بسته کنید؛ اتومبیل را هم می‌توان روشن و خاموش کرد. احتیاجی نیست سوئیچ را در جای خود قرار دهید و با چرخش سوئیچ، خودرو را روشن کنید. در اتومبیل‌هایی که از سیستم کیلس استارتر استفاده می‌کنند؛ به جای محل قرار گیری سوئیچ یک کلید فشاری نصب می‌شود.

آنچه تحت نام کی لس شناخته می شود دارای دو نوع است. نمونه اول که ورود بدون سوئیچ (RKE) نام دارد تنها به شما این امکان را می دهد که درب خودرو را باز و بسته کرده و آلارم ها را در مواقع اضطراری بشنوید.


برد این دستگاه ها اگرچه در سال های اولیه تنها به 25 متر می رسید اما امرزه بیش از 100 متر را پشتیبانی می کنند. برای باز کردن درب خودرو نیازی به فشردن کلید ها نیست، کافی است راننده درحالی که ریموت را در جیب دارد به خودرو نزدیک شود، در این حالت با رسیدن به یک متری خودرو درب راننده باز خواهد شد و با دور شدن از خودرو (بیش از دو متر) درب ها قفل می گردند. علاوه بر این با فشردن دکمه های تعبیه شده بر روی دستگیره ها نیز امکان باز و بسته کردن درب ها وجود دارد. به لطف مجهز شدن دستگیره ها به چراغ، با نزدیک شدن به خودرو اطراف دستگیره روشن می شود و آسان تر می توانید در مناطق تاریک دکمه مذکور را تشخیص دهید. اگر مایل نیستید درب ها به صورت خودکار باز شوند کافی است از طریق ریموت آنها را قفل نمایید با این کار درب خودرو تنها درصورتی باز خواهد شد که دکمه ریموت را فشار دهید. چه ریموت درون کیفتان باشد چه در دست یا جیب لباس، گیرنده های موجود، وجود ریموت را تشخیص داده و دستورات شما را اجرا می کنند. با وجود RKE، شب ها یا زمانی که دستتان پر باشد یا هنگام بارش برف و باراناز چرخاندن کلید خلاص خواهید شد!


دکمه آلارم (Panic) بر روی چنین ریموت هایی تعبیه شده است بنابراین زمانی که محل پارک خودرو را در شلوغی گم می کنید کافی است با فشار دادن این دکمه و شنیدن همزمان آژیر و مشاهده چراغ های فلاشر چشمک زن اتومبیلتان را پیدا کنید.


سیستم کی لس برای ورود بدون سوئیچ، ممکن است تنها قادر به باز کردن درب راننده باشد (Single-Door Remote) یا تمام درب های خودرو به اضافه باک بنزین (Multi-Door Remote) را باز کند. اگرچه نمونه دوم مفیدتر است با این حال نمونه اول ایمن تر شناخته می شود. RKE ممکن است استاندارد (Standard Model Keyless) باشد و تنها امکان باز و بسته کردن درب و پخش هشدار را در اختیارتان قرار دهد یا این که پیجر مدل بوده (Pager Model Keyless) و اطلاعاتی همچون ولتاژ باتری و دمای داخلی خودرو را نیز اطلاع رسانی نماید. برد کی لس ها متفاوت است، نمونه هایی با برد های بیشتر امکان کنترل خودرو را در فاصله هایی دورتر به شما می دهند اما تخلیه سریع تر باتری را به همراه خواهند داشت.

بعنوان یک توضیح خیلی ساده، در این سیستم سوئیچ به شکل یک کلید وجود ندارد. خودرو یک ریموت دارد که کافیست همراه شما باشد و برای استارت زدن، یک دکمه وجود دارد که غالبا با فشردن پدال ترمز و زدن دکمه استارت، خودرو روشن و خاموش می شود. این نکته قابل ذکر است که درصورت عدم وجود ریموت، با زدن دکمه استارت، خودرو روشن نمی شود. اکثر کیلسهای غیرفابریک امکان این را دارند که بتوانید خودرو را از راه دور نیز روشن و خاموش کنید. برای حالت های ۱ و ۲ سوئیچ (اصطلاحا برق پشت آمپر) باید بدون گذاشتن پا روی پدال ترمز، یک یا دو بار دکمه استارت را بفشارید. با فشردن دکمه استارت برای بار سوم (بدون ترمز)، برق پشت آمپر قطع شده و خودرو دوباره به حالت خاموش برخواهد گشت. در ریموت های غیرفابریک، قفل و باز شدن درب ها، با نزدیک شدن و دور شدن از خودرو صورت می پذیرد درصورتیکه در کیلس فابریک، روی دستگیره درب راننده (و بسته به نوع و مدل ماشین حتی روی سایر درب ها) یک دکمه تعبیه شده که با نزدیک شدن به خودرو و فشردن آن، قفل درب باز شده و می توانید درب را باز کنید. قفل شدن درب ها پس از ترک خودرو می تواند با یک بوق کوتاه همراه باشد و باید قابلیت سایلنت نمودن آن را داشته باشید. اما بوق هشدار خودرو نباید از کار بیافتد. بهتر است سایلنت شدن بوق قفل، به راحتی در دسترس باشد (روش ساده سایلنت شدن و بالعکس، در هنگام روشن بودن خودرو یا باز بودن سوئیچ با نگه داشتن دکمه قفل از روی ریموت می باشد) در بعضی مدلها سایلنت شدن از طریق دکمه های روی یونیت بود که پس از جاسازی یونیت کیلس داخل خودرو، تغییر حالت آن براحتی میسر نخواهد بود. ایموبلایزر بعد از نصب کیلس، اینکه خودروی شما بدون وجود ریموت استارت نمی خورد، دلیلی بر فعال بودن ایموبلایزر نیست! بلکه با نصب هر مدل استارت دکمه ای روی خودرو بصورت غیرکارخانه ای، ایموبلایزر از مدار خارج می گردد.


کیلس استارتر دارای دو بخش است که یک بخش در داخل خودرو نصب می‌شود؛ و وظیفه کنترل اجزای مختلف خودرو در زمان روشن شدن و ارتباط با ریموت کنترل را بر عهده دارد. بخش دیگر، ریموت کنترل است که توانایی ارسال امواج کدگذاری شده‌ای را تا محدوده مشخصی دارد. برای کدگذاری این امواج، روش‌های مختلفی وجود دارد؛ و هر کدام از این روش‌های کدگذاری مزایایی را فراهم می‌کنند. توجه کنید که هرچه کیفیت محصول بالاتر باشد؛ از کدگذاری پیشرفته‌تری استفاده می‌کند.


در زمان ارتباط ریموت کنترل با برد اصلی که در خودرو وجود دارد؛ دو روش برای فعال‌سازی خودرو وجود دارد. در روش اول ریموت کنترل فقط امواج را ارسال می‌کند؛ و با دریافت این امواج توسط برد اصلی، خودرو برای باز کردن درب‌ها و روشن شدن فعال می‌شود. روش دوم ایمن‌تر بوده و یک ارتباط دو طرفه ایجاد می‌کند؛ و بعد از دریافت سیگنال از ریموت کنترل، سیگنال تایید توسط برد اصلی کیلس استارتر نصب شده در وسیله نقلیه، به ریموت کنترل ارسال می‌شود.


مزیت اصلی سیستم‌هایی که از فرکانس‌های دو طرفه استفاده می‌کنند این است که می‌توانند برای هربار فعال سازی کد جدیدی تولید کنند. در این صورت کد فعال سازی، در هر بار که از این سیستم برای باز کردن و یا روشن کردن خودرو استفاده می‌کنید، تغییر می‌کند؛ و امکان هک کردن سیستم کم می‌شود.


با نصب کیلس استارتر زمانی که شما به خودرو نزدیک می‌شوید، این سیستم فعال شده و وقتی دستگیره درب را لمس می‌کنید قفل باز شده و می‌توانید وارد اتومبیل شوید. برای این که راحت‌تر دستگیره درب را پیدا کنید؛ بر روی دستگیره‌ها یک لامپ ال ای دی کوچک نصب می‌شود؛ که در تاریکی بسیار مفید بوده و به کمک آن می‌توانید به راحتی دستگیره درب را پیدا کنید.


 


مزایای کیلس استارتر خودرو

هر آپشنی مزایای مخصوص به خود را دارد و با نصب کیلس استارتر بر روی خودروی خود می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. با استفاده از این آپشن دیگر نیازی نیست سوئیچ خودرو را از جیب خود بیرون آورید و با نزدیک شدن به خودرو درب‌ها باز خواهند شد و در صورتی که از خودرو دور شوید این سیستم درب‌ها را قفل خواهد کرد.


سیستم کیلس استارتر در فصول سرد سال، کاربرد زیادی خواهد داشت. با استفاده از آن می‌توانید از راه دور موتور خودرو را روشن و یا خاموش کنید. همچنین با گرم کردن خودرو در روزهای سرد، از همان لحظه اول سوار شدن به خودرو، می‌توانید از بخاری استفاده کنید.

معایب سیستم کی لس استارتر

با وجود مزیت ها و راحتی کار با سیستم کی لس استارتر معایب آن باعث شده که افراد محتاط به روش سنتی روشن کردن و قفل کردن خودرو بسنده کنند.

هک شدن ریموت خودروی مبتنی بر سیستم کی لس

به دلیل اینکه ریموت سیستم کی لس استارتر یک رمز برای سنسور ایمنی و ضدسرقت خودرو ارسال می کند، می توان با دستکاری امواج رادیویی به این کد رمز دست یافت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد